fb  google  you

Pressreleaser

Pressmeddelande: 2016-12-05

1572 MTB Challenge arrangerar långlopps- SM 2017 och 2018!

Svenska Cykelförbundet har valt Team 1572 att arrangera SM under två år.

Svenska Mästerskapet ( XCM ) för långlopp kommer att förläggas till Sveriges starkaste region inom cykelsporten, Motala. Den unika banan vid Vättern lockar barn, ungdomar, motionärer och elitcyklister och att nu SM ska avgöras här kommer lyfta loppet till nya höjder.

· Vi är så klart mycket stolta över att nu få chansen att visa cykelsverige en av de bästa och finaste banorna i landet. Vi har under tre år jobbat med banan och arrangemanget och att vi nu tilldelas långlopps – SM från Svenska cykelförbundet ser vi som ett kvitto på att vi satsat rätt i vår strävan att skapa ett ett välkommet topparrangemang,  säger Anders Öhrström från Team 1572.

· Arrangemanget  i Motala har visat hög klass under de år som loppet arrangerats, så för oss handlar valet om tryggheten i att veta att Långlopps-SM 2017 och 2018 körs på en både lockande och utmanande bana, skapad av en arrangör med starkt driv och en vilja att erbjuda deltagare och publik ett komplett arrangemang säger Anders Bromée från Svenska Cykelförbundet.

Datum för 1572 MTB Challenge är den 4-5 augusti 2017.

För mer information kontakta:

Anders Öhrström:

Tele: 073-4186696