fb  google  you

Pressreleaser

Pressmeddelande 2016-09-09

Världens Största endurotävling större än någonsin!

Över 3000 anmälda till årets upplaga av GGN. Aldrig tidigare har det varit så stort intresse.

Med 7 veckor kvar till start stänger vi anmälan för motionsklasserna i GGN. 2015 stängdes anmälan ca 3 veckor innan. Anmälan för elit, ungdom, guldhjälm, el och veteran hålls fortfarande öppna. Intresset för endurosporten har ökat och även Stångebroslaget hade 2600 anmälda i juli månad.

- Det här har vi jobbat för i ett år nu säger Nordic Sport & Events VD Conny Bohlin.

- Med över 3000 anmälda från 10 olika nationer är det överlägset den största tävlingen i världen för den här typen av motorsport. Vi hade 2800 anmälda till 2015. Nu är det färjor och boendekapacitet som begränsar utvecklingen ytterligare. Varenda hotell i Visby med omnejd är fullbokade och Destination Gotland har 4 extrainsatta färjor och dessa med ordinarie turer är i stort fullbelagda sedan en tid tillbaka. Näringslivet på Gotland har bra dagar under denna vecka i oktober månad fortsätter Conny Bohlin som räknar med att tävlingen genererar runt 22.000 gästnätter och omsätter närmare 70 miljoner i resa, bo, äta och shoppa för Gotland.

- Nu återstår det att se till att våra 800 funktionärer från 15 föreningar tillsammans med oss göra den bästa tävlingen på 33 år.

Conny Bohlin +46708249494
VD/CEO Nordic Sport & Event AB