fb  google  you

Pressreleaser

Pressmeddelande 2016-07-06

Världens Största endurotävling sänds återigen live i SVT Sport.

Gotland Grand National åter i TV för alla motorälskande supportrar.

SVT Sport och Nordic Sport & Event AB har skrivit ett exklusivt avtal om rätten till sändningarna från världens största Endurotävling, Gotland Grand National. SVT Sport kommer att livesända under 2,5 timma i TV och på Webben den 29/10, och ett sammandrag med det bästa från eliten den 30/10.

-SVT fortsätter satsningen på Gotland Grand National med Live sändning på lördag morgon den 29/10 1016. 2015 gjordes en test på en livesändning 2,5 timme direkt i TV rutan och det blev så lyckat att vi nu fortsätter det samarbetet säger Nordic Sport & Events VD Conny Bohlin.
-Avtalet innebär också att Nordic Sport & Event kan sälja SVT,s produktion vidare ut i olika TV kanaler i Europa förklarar Conny Bohlin som verkligen kommer att sätta Gotland och Gotland Grand National på kartan.
-Det betyder så mycket för Gotland och sporten som varumärke att vi lyckas få till denna sändning även i år. Vi räknar med närmar 3000 anmälda till årets GGN. Även Stångebroslaget där vi är delaktiga har slagit rekord i år med 2600 anmälda förare. Vid dags datum har vi redan 2000 anmälda till GGN. Tv sändningen betyder mycket för sporten och intresset, fortsätter Conny Bohlin.

Om Gotland Grand National

www.nordicsportevent.se
Gotland Grand National körs för 33.e året i rad och är världens största endurotävling med över 2700 startande varje år. Förarna kommer från ca 15 olika nationer till Gotland för att ta sig an denna tuffa utmaning. Klasserna är Elit, Motion, Ungdom, Veteran och Elklass, Guldhjälm och öppet spår.
Med över 20.000 gästnätter och 60 miljoner i omsättning för näringslivet på Gotland är tävlingen det största eventet utanför sommaren på Gotland. Över 800.000 kronor går till det gotländska föreningslivet med 800 aktiva funktionärer.

Conny Bohlin +46708249494
VD/CEO Nordic Sport & Event AB